Published 26-10-2013
Hvorfor har nogle skribenter på websider tilsidesat at overskrifter skal tale sandt? Det er jo sikkert for, at gøre deres artikler mere interessante, men det irriterer mig, at artiklen ikke handler om det, overskriften hentyder til.
Her er et eksempel på dette hos mestrene i vildtledende overskrifter, nemlig Ekstra Bladet.
Denne overskrift påstår at McDonalds stopper med at bruge ketchup. Det ville nok være en nyhed for os, der godt kan lide en burger fra McD. Men overskriften er forkert, for de dropper
ikke ketchup men derimod ketchupfabrikanten Heinz.
Sjovt nok er overskriften på den artikel som EB.DK linker til en helt anden og helt korrekt.
"Burgergigant bestiller ny ketchup til fritterne", sådan skriver epn.dk og det fortæller jo sandheden om indholdet i artiklen. Så heldigvis er der stadig nogle journalister der tager sit arbejde seriøst.
http://epn.dk/brancher/turisme/hotel/article